UUDISED

Jüri Ratase valitsus tegi reaalsed sammud Haapsalu raudtee taastamiseks

Jüri Ratase valitsus tegi reaalsed sammud Haapsalu raudtee taastamiseks

Novembris 2016 ütles värskelt Keskerakonna esimeheks valitud Jüri Ratas, et 25 aastat on räägitud Rohuküla raudteest. Aitab jutust! On aeg tegutseda. Veel selles samas novembrikuus sai Jüri Ratas volitused moodustada Vabariigi Valitsus. Pool aastat hiljem leidis riik 8 miljonit eurot ja Haapsalu raudtee I etapi, Riisipere-Turba raudtee, ehitamine läks käima. SA Läänemaa avaldas Haapsalu raudteeRead more about Jüri Ratase valitsus tegi reaalsed sammud Haapsalu raudtee taastamiseks[…]

Haapsalu raudtee taastamise toetajad

Haapsalu raudtee taastamise toetajad

Haapsalu raudtee lugu – Haapsalu raudtee taastamise ideel on palju toetajaid. HR transport 2014-2020 – riigi transpordiprojektide hulka Haapsalu raudtee ei mahu. Haapsalu raudtee lugu – aprill 2015: Läänemaa ettevõtjad Koit Uus ja Veiko Tišler asutasid ettevõtte AS Lääne Raudtee.

Haapsalu raudtee toetusrühm Riigikogus ja Lääne maakonna teemaplaneering lükkasid raudtee taastamisele hoo sisse

Haapsalu raudtee toetusrühm Riigikogus ja Lääne maakonna teemaplaneering lükkasid raudtee taastamisele hoo sisse

2014. aastal Lauri Luige algatusel Riigikogus moodustatud Haapsalu raudtee toetusrühm kasvas kõige suurmaks saadikute ühenduseks. Paralleelselt viis Lääne maavalitsuse läbi raudteekoridori teemaplaneeringut. Eri tasandite arengukavadesse ja -dokumentidesse viidi tegevusena sisse Haapsalu raudtee taastamine. SA Läänemaa avaldas Haapsalu raudtee videoloo raames järjekordsed kolm klippi. Videoloo algallikateks on Eesti filmi- ja dokumendiarhiivides ning internetis leiduvad ülesvõtted, kirjavahetusRead more about Haapsalu raudtee toetusrühm Riigikogus ja Lääne maakonna teemaplaneering lükkasid raudtee taastamisele hoo sisse[…]

Norra/EMP fond toetas tasuvusuuringu läbiviimist

Norra/EMP fond toetas tasuvusuuringu läbiviimist

Haapsalu raudtee lugu – 30.07.2009: EAS rahuldab projekti “Ühistransporditeenuse pakkumise parandamine Lääne-Harjumaal ja Läänemaal” taotluse. Haapsalu raudtee lugu – tasuvusuuring näitas, et nii Riisipere-Turba kui ka Riisipere-Haapsalu-Rohuküla raudtee taastamine on sotsiaal-majanduslikult tasuv.

Haapsalu raudtee trass on väärtuslik

Haapsalu raudtee trass on väärtuslik

Ligi 90 aasta vanune Haapsalu raudtee oli oma elu ära elanud. Liiprid olid mädad, rööpad kulunud. Kas eraomanik oli täitnud erastamislepingut? Demonteeritud raudtee tammile rajati jalgrattatee, et säilitada trass tuleviku raudtee tarbeks. Algasid raha otsingud, et tellida uuringuid. SA Läänemaa avaldas Haapsalu raudtee videoloo raames neli klippi aastast 1997-2007. Nädalavahetusel järgnevad neile samast ajast veelRead more about Haapsalu raudtee trass on väärtuslik[…]

Erastatud Haapsalu raudtee oli viletsas seisus

Erastatud Haapsalu raudtee oli viletsas seisus

1996 sügis-talveks oli otsus kabinettides tehtud – Haapsalu raudtee tuleb Eesti Raudtee raudteevõrgust eraldada ja müüa. Järgnes kiire erastamisprotsess, millest osa huvilisi ei jõudnudki osa võtta. Müügihind oli väga odav, aga uus omanik seisis silmitsi tõsiasjaga – kuidas katta vana raudtee miljonitesse ulatuvad ülalpidamiskulud. SA Läänemaa avaldas Haapsalu raudtee videoloo raames kolm klippi aastast 1997.Read more about Erastatud Haapsalu raudtee oli viletsas seisus[…]

HR ainuisikuliselt: Eesti Raudtee tegi Haapsalu raudtee sulgemise otsuse ainuisikuliselt

HR ainuisikuliselt: Eesti Raudtee tegi Haapsalu raudtee sulgemise otsuse ainuisikuliselt

Haapsalu raudtee lugu – Sügis 1995, Isamaa ja ERSP: Riisipere-Haapsalu reisirongillikuse lõpetamine ei ole riigiettevõtte Eesti Raudtee otsustada. Haapsalu raudtee lugu – Sügis 1995, Reformierakond: Haapsalu raudtee tuleb kindlasti säilitada. Haapsalu raudtee lugu – Sügis 1995: suvel remontis riigiettevõte Eesti Raudtee Haapsalu raudteed, sügisel lõpetas reisirongiliikluse.